مشکلات جامعه ناشی از تفهیم نشدن اصول دین است
کد خبر: 3956367
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
امام جمعه بیرجند:

مشکلات جامعه ناشی از تفهیم نشدن اصول دین است

امام جمعه بیرجند گفت: مشکلات جامعه و جبر اجباری ناشی از تفهیم نشدن اصول دین است و سرنوشت انسان بر عهده خود اوست تا بتواند سرنوشت خود را به خوبی رقم بزند.

مشکلات جامعه ناشی از تفهیم نشدن اصول دین استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند، امروز، ۸ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: راه خوب و بد را انسان انتخاب می‌کند و امام علی(ع) جریانی است که باید انتخاب شود.

وی افزود: خلقت انسان در این ویژگی نهفته است که هر لحظه باید از بین صدها راه یکی را انتخاب کند و انتخاب بین علی و معاویه به دست خود انسان است لذا ما با حسن انتخاب یا با شر انتخاب خودمان مسئول اوضاع جامعه هستیم.

نماینده ولی‌فقيه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم در آیه مباهله از حضرت علی(ع) به جان پیامبر تعبیر می‌کند و آن قدر درخصوص فضایل آن حضرت در هر مقطع از تاریخ، بزرگان تاریخ حرف دارند که شخصیت ایشان برای همه شناخته شده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) پیشوای همه ماست و در عمل باید به آن حضرت اقتدا کنیم، افزود: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه داریم و بسیاری گلایه دارند، اما باید ببینیم همین کار را چه کسی کرد؛ خودمان کردیم، انقلاب کردیم خودمان را از شر استعمار ۲۰۰ ساله نجات دادیم ولی زمانی که قصد انتخاب داریم باید انتخاب ما معیار داشته باشد.

امام جمعه بیرجند افزود: وقتی بی‌توجهی می‌کنید در انتخابات و انتخابتان با معیار، مشورت و از روی عقل نیست و از روی احساسات انجام می‎شود متاسفانه انجام وظیفه عقلانی و با تقوا رعایت نمی‌شود.

عبادی اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است و همه در خدمت او هستند لذا خداوند انسان را فاعل مختار قرار داده است و زندگی دنیوی و اخروی خود را باید با اراده خود بسازد.

وی گفت: مشکلات جامعه ناشی از تفهیم نشدن اصول دین است و سرنوشت انسان بر عهده خود اوست تا بتواند سرنوشت خود را به خوبی رقم بزند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: اگر انسان بی‌توجهی کند، مقدماتی را فراهم می‌کند که براساس آن مقدمات، جبری وارد جریان ظلم می‌شود و ما گاهی به دست خود وارد یک جبر اجباری می‌شویم.

وی بیان کرد: باید قبل از ورود به جبر اجباری براساس معیار عقلی و منطقی مسیر خود را براساس اختیار انتخاب کنیم؛ ما وقتی آرمان و مطلوبی داریم باید دنبال علت آن برویم و نمی‌شود دنبال جهل رفت و میوه علم چید؛ ما هر محصولی می‌خواهیم باید دنبال علت خاص آن برویم.

انتهای پیام
captcha